LA SANTITÀ È FRUTTO DELLA GRAZIA DIVINA E DELLA COOPERAZIONE DELL’UOMO
MO20 [18-05-1965]
18 maggio 1965Meditazione ai Religiosi e ai Novizi della Casa dell'Immacolata.Don Ottorino, sempre commentando il libro di p. Franzi, Esercizi mariani
per sacerdoti, insegna, come ad imitazione della Madonna, dobbiamo trafficare nel
giusto modo i doni di Dio con la preghiera, la direzione spirituale e la lotta
all'amor proprio.Il testo originale è registrato e la sua durata è di 26’."Il grado della vita spirituale - attenzione - é la risultante
dell'opera della grazia e della cooperazione dell'uomo".
MO20,1 [18-05-1965]
1.Per esempio, se volessi vedere quanto santo é Dino, dovrei
prima vedere, vediamo un po', non solo vedere al termometro quanta febbre galo?
Mostrame il libretto de banca: quanti soldi gheto li? Dieci milioni! Ciò questo
qua!... Matteo: otto milioni, pian pian. Do' milioni de più: no, pian pian! Quanti
milioni gheto ricevudo in partenza ti: cinquanta! e te ghi nè diese! E ti, quanti
ghe neto ricevudo? due, e te ghi nè sette! Questo l'è... capìo?... E' la risultante,
il grado di santità é la risultante dei doni ricevuti e della collaborazione
dell'uomo.Noialtri semo abituà invece a misurare il grado di santità da quello che
vedemo per fora. Ciò, ghemo tre libretti de banca: Vinicio, Matteo e Dino, i me
capita in man tutti tre. Ecco, Zeno va là, Bepi, no, mettemo qua: varda ciò, varda,
varda Zeno! Varda Dino: 50 milioni! Varda Matteo: 7 milioni. Varda Vinicio, poareto,
el gà solo che dosentomila franchi, varda, varda Vinicio, solo 200 mila franchi.
Dino, eh! el signor Dino... I và in Paradiso: "Dino: cinquanta milioni! Spetta chì!
Desso i te portarà na caregheta e te te senti quà dentro la porta. Matteo: sette
milioni, beh, aspetta va avanti chi, méttete li, adesso i te porterà 'na carega, 'na
poltroncina... Vinicio: 200 mila lire! el gà ricevudo 50 franchi el gà traficà
pulito: Berto, procura che i ghe porta la sedia a sdraio...".Figlioli miei, guardate che non si può giudicare con lo sguardo umano!
Perché può capitare che quell'uomo là che xe in giro par la strada che ghe sbrissia
anche qualche "porcheto", qualche volta, che dopo el se ròsega le man parché el lo
gà dito, può darsi che avendo ricevuto meno, abbia sul suo libretto soltanto che 50
mila franchi, e che dopo col compare dinanzi al giudizio di Dio, el sia più grande
de ti!... Sté attenti, sté attenti fioi, perché la grandezza é la risultante dei
doni ricevuti da Dio e della cooperazione degli uomini.
MO20,2 [18-05-1965]
2.Ieri semo andà, partii che mancava 20 minuti a mezzogiorno, e
semo andà a portarghe sù a Tresche Conca i pavimenti e el colore della casa. Dopo
aver fatto il calcolo de essere sta col peso sulla 1100, no? semo rivà sui 3
quintali sà, de drìo sul sedile. Gò pensà: tre omini grassi, de 90 kili l'uno in
sima, un pochettin de bagaglio che i gabbia come pesa, i ghe stà si, ecco. E allora
infatti sémo andà su con Mariano, e semo 'ndà su pianeto, però, senza forzare la
macchina, semò 'ndà là, gavemo scaricà; semo 'ndà a trovare i omini, e vignendo zò
gavemo dito: beh! un aperitivo se lo ghemo merità. Andare e tornare no, rivemo a
casa a magnare verso le due, se ghemo fermà a bere un aperitivo, li, zò dal Costo.
Là ghe gera 3-4 persone, naturalmente se gà intavolà la discussion subito, sà, San
Gaetano, case prefabbricate, de tutto ghe gera dentro: tusi, Crotone. Così... dopo
xe vignù dentro altre persone, omini... La moglie del barista la gavea so fradelo
qua orfano all'Istituto che el fasea el tipografo e... insomma, un'atmosfera
proprio... E allora go tirà fora, in fondo, che femo lavorare quei che và preti
perché i sappia, i conossa... - "Sicuro", i dise i omeni.Vien dentro un altro...: - "Sicuro", el dise, "che i sappia un pochettin, perché sa, parlare con
i operai, parlare con gli operai bisogna conoscere, el ga dito, la lingua dei operai
un pochino, le difficoltà che i gà, le difficoltà che ghe xe...". E se gà scomissìa
a entrare... e i omeni: "Sul serio! perché xe fassile dire ai operai, dire alla
gente: fé i boni. Bisogna vedere un pò le difficoltà che i gà nel mondo del lavoro,
nell'officina, coi paroni, con questo, con quello... e sà, entrare un pò nello
spirito, savere compatire. Scusa, non se pol mia dirghe bianco quel che xe nero, ma
ghe xe modo de dirlo, modo de fare che... xé giusto?".E digo: "Domani sà nel lavoro ghe xé i trionfi, te se...".E allora uno el salta fora,el gera un bon omo eh, un pò pien de spirito,
el gaveva un deeto infassà, el dise: "Vero, reverendo, sti tusi vestii da prete che
se cava la veste, che lavora eccetera, - el ga dito – quando che i ciapa na smartelà
sul deo, disili amen, - el ga dito - disili amen, - el ga dito - perché sà - el ga
dito - se giusto che i prova anca lori savere che gusto che xe, esser drio a
lavorare e darse na smartelà sul deo - el gà dito - disili amen!".Ora, attenti figlioli, bisogna entrare un pochino in questa povera
gente, bisogna domandarghe a Zeno: gheto dito amen solo? Cioè, entrare in questa
povera gente, vedere un pochino questa povera gente che difficoltà che i trova par
essere boni, quando...Una mamma sa alle volte, queste mamme, sa che dovrebbero essere sante
tutte le mamme, ma qualcuna non é mica santa, qualcuna magari conduceva il ragazzo,
qualche volta sentivo i ragazzi di là, che le mamme stesse li conducevano a diversi
cinema proibiti!... "Me mamma, sà, quando che và a casa, la vol che vada ai cinema
proibiti; me mamma no la vol che vada a Messa per stare in letto a dormire, me mamma
la vol... sà...". Mah! te disi, a un toso.
MO20,3 [18-05-1965]
3.Sé sà fadiga esser boni co la mamma che me buttava xo dal
letto: "Dai, Ottorino, dai che xé sonà el campanelo!" La zia Lussia pò: "Daì!", la
scomissiava un'ora prima della Messa a dirme che gera ora de Messa, la se alzava
come le galine no, la Messa gera alle 5 e mezza, ma alle 4 e mezza: "Xe sonà el
Padre Nostro, dai! Dai che xé sonà el campanello! no, la xé l'Ave Maria!". Insomma
la scomissiava un'ora prima. Eh, parlo quando che 'ndaseo a risponder Messa, gero
bocia, piccolo, gera giorno de lavoro, miga festa, ala festa la gera un poco più
tardi... Ma te capissi, quando che a casa te ghé vudo le nostre buone mamma, le
nostre zie, insomma, le te gà jutà, le te gà dà una mano eccetera a vincere un
pochino la natura che amava la pigrizia, no?Eh, amici miei, pensa stì poveri fioi in certe fameie, dove che i gà
vudo tutt'altro che aiuto, e dopo se gà trovà subito, appena che i xe stà un po' più
grandetti in mezzo a una compagnia tutt'altro che buona, in mezzo a compagni che i
li gà invità a far cose cattive, discorsi cattivi, a fare, non é vero, a leggere
robe che non andava bene, a compagnarli a cinema cattivi; dopo i xe diventà grandi i
xé 'ndà in officina eccetera, così!... Fioi, fioi, cosa gai ricevudo loro, queste
creature! Se fa presto dire... e femo fadiga noialtri a esser boni, non sò voialtri,
ma mi fasso fadiga a esser bon, va ben! A femo fadiga noialtri, con tutti gli aiuti
che gavemo avudo, tutti gli aiuti che gavemo avudo, tutte le grazie ricevute, cosa
podemo pretendere da 'ste povere creature! Perciò; ste' attenti prima de giudicare,
sté attenti. Perché se qualche volta invesse de dire: amen, coi se batte el deo,
vien fora qualcosa d'altro, bisogna vedere se dinanzi a Dio, qualche volta, pesa de
più, materialmente, certo pesa de più, ma formalmente se pesa de più quell'amen, che
i dise lori, o quello che disì voialtri, quando che ricevì un piccolo affronto, un
piccolo dispiacere! Sté attenti perché non se sà mai quale "amen" pesa de più!
Perché, quello volta famosa che i gà lavorà, uno gà lavorà 'na giornata intiera,
quell'altro el gà lavorà un poche de ore solo, un'oretta sola, el gà ricevudo la
stessa ricompensa!...
MO20,4 [18-05-1965]
4.Stemo attenti! Perciò, tegnì presente 'sta cosa quà: "il grado
della vita spirituale, é la risultante...". E' da questo che nasse, e da qui che
nasse l'umiltà, anche se domani... vidito Dino, nol pol mai dire: "Ma mi gò un
libreto con xinquanta milioni...", varda quello el gà solo che 200 mila franchi;
varda che l'altro là... Non ha mai, anche se vede effettivamente di avere un
libretto con 50 milioni, anche se lo ha in mano, sà che quel libretto l'é suo del
Paron, e chel deve renderghene conto: non me la cavo, mi interessa mi! anche se el
gà 200mila franchi, el gà ricevudo poco... m'interessa a mi. Forse là, el paron l'é
andà a prelevare parché el gavea de accontentare la fameia, e el gà tirà fora un
pochi de schei! Mi so che gò questi qua, e mi sò che non go mia trafficà ben!...
Perché: "Il grado della vita spirituale é la risultante dell'opera della Grazia e
della cooperazione dell'uomo".E quante volte noi costringiamo Dio ad una infinita pazienza, a continui
ritorni e ripieghi, quante volte magari el mette e posto el bilancio, no? Vien qua,
mettemo a posto el bilancio, dai, fasso un assegno extra, là; partemo da novo! Sa
vardassimo, i ragionieri sà che ogni tanto se tira un segno, entrate e uscite,
disavanzo di 2.724.000 lire... taia, dove i gheto missi? mah? i ghe jera non sò...
Cassa, dài, saniamo il bilancio! Offerte, entrata straordinaria: 3.000.000! Parti
ancora: te raccomando! Spetta, te do ancora el capitale... E in fondo alla settimana
o in fondo al mese semo "sicut erat in precipizio"...
MO20,5 [18-05-1965]
5.Quante volte nella nostra vita el Signore gà sanà el bilancio:
ogni confession! Vedemo un strissio ogni confession: el Signore che ga messo a posto
con un assegno, e dopo el gà ricomincià da novo con un altro capitale, un aumento de
grazia. Beh! che bravi amministratori ca semo no? che amministratori meravigliosi!
Vedessimo Zeno che el gavesse un'amministrazione così che ogni settimana Grassetto
gavesse dovudo metterghe un milion, du milioni:.. me manca un milion e 200 mila
franchi! Poareto! Sior Nani, me son trovà che manca 5 milioni, no so dove! Beh, dai
dai, 5 milioni, dai, 5 milioni! Gheto altro, stà tento!... Un'altra settimana: sior
Nani, me mancaria, non so, manco sta' settimana 4 milioni e mezzo! Beh, dai dai, 4
milioni e mezzo!... El te gavaria tignù diese anni no xe vero, Zeno... cosa? (Don
Zeno: "Sarìa rivà qua diese anni fa!"). Ora, ve rendio conto fioi, che noialtri, la
nostra amministrazione della grazia la femo così con nostro Signore?Vardé la vita, ciapé in man quella de don Luigi Furlato, che el gà el so
sorrisetto: prové a tirar fora la sò cartella clinica là, de coso tira fora te sé,
quei tochi de carta la de banca... tan, tan, tan... Tiré fora la mia, tiré fora la
vostra, nessun pol ridere dei altri! E ve accorzerì che la vita xe così. E dopo
magari esser superbi parché, parché a un dato momento, vero, la me va ben magari
parché semo riuscii a insegnarghe a cantare a un oselo... Abile vero, abile! El gà
imparà a cantare come Speggiorin, e allora: Abile! e allora el lo mette in sacrestia
parché el canta e nol vol cantare! Volea mi che el cantasse... lo go portà in
sacristia, vero, con Vinicio, insomma, el seguitava ciò, ciò, mi seguitava a dirghe:
e canta no! El cigolava solo! Ghemo visto che mancava la luce e gavemo impissà anca
la luce ma volivimo impisare anche un fuminante ma!..."E quante volte, quante volte noi costringiamo Dio ad una infinita
pazienza, a continui ritorni e ripieghi! Dio vuol farci santi e noi siamo così
inconsciamente volubili e capricciosi".Dio vuol farne capitalisti e noialtri ghemo i busi, e magnemo fora
tutto! Ghemo un'amministrazione sbusa! Dio vuol riempirci di grazia e noialtri
gavemo i busi sulla pignatta!...
MO20,6 [18-05-1965]
6."Consideriamo come Maria SS.ma corrispose invece alla Grazia,
allo scopo di imparare quale deve essere la nostra collaborazione alla grazia,
soprattutto per stimolarci a corrispondere. In essa infatti arriviamo alla più
completa perfezione morale, frutto della Sua perfetta corrispondenza alla grazia.
Iddio poté così realizzare in Lei perfettamente il Suo divino ideale".Adesso qua ghe xe, se passa vero un po' in rassegna la Madonna: "Aspetto
negativo della perfezione morale". Dunque, venialità ecc... e "Tota pulcra es
Maria", ecc. Lotta per distruggere il peccato, lotta che dovarissimo fare noialtri;
lotta contro le cause del peccato, contro il demonio e le passioni; e dopo ghe xé
questa qua: "lotta contro le conseguenze del peccato". E dopo vien: "Aspetto
positivo della perfezione, l'ostacolo maggiore alla perfezione é...".Ve lo digo dopo quale che l'é, adesso no ve lo digo mia! Prima de
arrivare lì, femo un tantin de meditazione personale.Vardemo: la Madonna che ha ricevuto da Dio un assegno de miliardi. Ma,
anche noi abbiamo ricevuto un assegno di grazia, e el Signore nol ne porta mia via
la grazia, el ne aggiunge! Vardé che in tutta la vita nostra, el Signore no l'é mai
vegnù a portarnela via, el gà sempre continuà a xontare... Beh!, butto dentro anca
questo, va là. Vien casa Grassetto, vien casa con diexe milioni: ciò, Zeno, metti in
cassa! Mai che el sia vegnù a torsene el Signore, mai, e gnanca la Signora, sempre
vignù a portare, anche la Signora Maria, parlo della Signora Maria, no de quella
signora là, tutti quanti xe sempre vignù a portarghene! Perciò dovarissimo avere in
cassa tutto quello che el Signore ga portà, tutto quello che la Madonna ghe ga messo
dentro, che tutti quanti ga messo dentro, dovarissmo averlo ancora là, in più
dovarissimo avere i capitali, cioè, gli interessi, cioè quello che gavemo trafficà
noialtri. Oltre che il capitale ricevuto, dovremmo avere tutto quello che abbiamo
trafficato, cioè quello che noi, perché la santità é la derivante, dono di Dio e
lavoro nostro, no? Tutti quei miliardi ricevuti, più il resto.Ora, tusi, vardando me stesso, dopo venticinque anni di sacerdozio...
altro che avere quel che gò ricevudo dal Signore!... Te me vardi coi oci da
bauco!...Ora, diamo un'occhiata un momentino: la Madonna ha tutto quello che ha
ricevuto e ha trafficato. Potete pensare che la Madonna gà magnà fora qualcosa? Che
la ghe gabbia dà per esempio de scondon a S. Elisabetta o a qualche altro, un
pochettin, de scondon qualche assegno de la "partita" del Signore. No!... al massimo
gli interessi o qualcosa, ma il capitale no la lo ga mia tocà.Ora guardiamo un pochino, dinanzi a Dio e dinanzi alla Madonna: la
Madonna ha ricevuto, ha trafficato, io ho ricevuto e cosa ho fatto, com'è la mia
vita? Se dovessi andare dinanzi al giudizio di Dio in questo momento, cosa me
dirisselo il Signore?
MO20,7 [18-05-1965]
7.Per conoscere la santità di ognuno, per concludere la prima
parte qui, non si guarda la cifra totale del capitale, ma si guarda la percentuale
di resa: supponi, per venire al pratico, uno ha un milione e ricava un milione e 100
mila lire. Un altro ha 10 milioni e ricava 10 milioni e 800 mila lire. Uno ha reso
il 10% no?, e quell'altro il 7% naturalmente il più santo xe quello che gà il 10%
no? Perciò, no ste vardare i numeri grandi, ma quello, chissà quanto grande che l'è;
chissà che santo che l'è perché... no sté vardare, vardé la resa.Capito, maestro dei Novizi: mi son maestro dei novizi, mi son qua, mi
son la: pian! Bisogna vardare la resa, vardare la resa finale. Bisogna vedere un
po'... se te ragioni in sto modo qua no te ghe mia coraio andare in superbia! no te
ghe mia coraio de aver tante arie! E allora, te se, no te vardi più: ma, Signore te
ringrazio perché io non sono come... Te ghé tanta intelligenza, te ghe n'è poca, te
te contenti de quella che il Signore te ga dà, no te invidi chi che ghi n'ha de più,
e no te invidi chi che ghi n'ha de manco, te te accetti così, te passa la voia de
aver "moche, de aver arie": mi devo render conto al Signore, xe quello, "qui judicat
me, Dominus est".E questo per spiegare quello che vien di seguito qui, cioè che
"l'ostacolo maggiore alla grazia é l'amor proprio, l'amor proprio! In quanto é
anzitutto ricerca dei propri gusti, e quindi tende all'appagamento delle proprie
inclinazioni. Cosa che si vince con la lotta contro le passioni che già é stata
considerata. L'amor proprio é inoltre fiducia di se, attacco al proprio giudizio,
rinchiudersi in se e pretendere di raggiungere la santità con le proprie forze".
MO20,8 [18-05-1965]
8.Consigliarse fioi! Non pretendere da soli: mi fasso,
traffico...! Va a sentire da quel Ragioniere che el te spiega un pochettin. Và da
quella ragioniera che può essere la Madonna, và un pochino dal tuo Padre Spirituale!
Non fidarti da solo! Non pretendere di fare l'industriale da solo! Ci si consiglia!Guardate, per esempio: quando si trattava di vendere le case, qua,
ultimamente, semo andà a sentire da quello che fa le trombe là, uno sà co la licenza
de far trombe, co le trombe de macchina. In pochi anni da perito elettrico el ga
fatto furori, insomma, ve lo xa dito che el ga fatto più de mezzo miliardo de
macchine; el macchina rio, poi capannoni ecc. "Mi soldi ghe n'ho al bisogno..." sà
proprio uno che gà passion! Ve digo, fa un lavoro da matti, no gavì gnanca idea de
come che l'é attrezzà. Come galo fatto? Vedemo un po': lù, della casa xelo sicuro?
Mi non me ne intendo gnente... Si, xelo sicuro che la xe na casa... sà te vidi l'omo
del commercio, sà; prima roba, vedemo un po': chi xe che può acquistare questa casa?
Questa casa intanto la xe de villeggiatura: costa circa 4 milioni, pò acquistarla
soltanto chi ga una casa in città de 10-12 milioni. Per prima roba, na persona vol
farse la so casa in città: 10-12 milioni. Allora quello può torse el capriccio de
aver la casa in montagna o al mare da 4 milioni. Per avere questo capriccio, avere
una casa in città da 10-12 milioni, bisogna che questo gabbia un'en trata almanco de
mezzo milione al mese, se nò, uno non può avere la casa in città da 10-12 milioni e
là; non può mantenere, ecc. E allora, vedelo, purtroppo in Italia ghe ne xe pochi
che ga el reddi to da mezzo milione al mese, perciò gli acquirenti de questa casa
sarà pochi... Francia, sì, ma, Svizzera, ghe xe parecchie case... allora: Svizzera,
el mercato svizzero. Ma allora parché non femo una casa de abitazione? che allora
quella l'acquirente sa, siccome che i tende a aver la casa da 10-12 milioni chi che
ga mezzo milion, invece l'operaio ecc., vien a aver la casa per 4-5 milioni, no? E
allora, domandar consiglio a uno che fa trombe, te ghe trovà la stradetta per fare
quello che fa case!...Nel campo spirituale xe la stessa roba, savìo! Domandare, domandare
consiglio! Varda un san Francesco di Sales, l'é andà a Roma, el se gà incontrà con
san Filippo Neri, e là, proprio le dò anime le se gà capio, se gà capio... E li, stò
Francesco se gà aperto l'anima a Filippo Neri. Naturalmente i gera dù temperamenti
diversi, no? Certo che san Francesco nol fasea mia quel che faséa san Filippo, no,
se no i lo gavaria menà in manicomio... e gnanca san Filippo gà fatto el san
Francesco, cossa vuto fare: temperamenti diversi! Però, due anime che servono il
Signore, che amano il Signore, umili e grandi! E allora... si intendono e si
capiscono!Figlioli miei, da soli non si può riuscire a farsi santi, neanche per
sogno! Ecco la necessità di avere qualche amico, sà, col quale ci si capisca.Vedete qua, scusate, anche il vostro povero padre qua, vecchio ormai
cadente, vidì che gò sercà de avere sempre questa amicizia un pochino, anche quando
che ghe gera, se trova qualche anima che te vidi che la xe un'anima di Dio, ve
ricordé de mons. Franchetto, ve digo Franchetto. Mons. Guido Franchetto, un'anima
bella, vedì che andava spesso a trovarlo: cosa ghe ne diselo monsignor anca lù. Ghe
gera p. Uccelli, ghe gera...
MO20,9 [18-05-1965]
9.Se trovi un'anima che te sé che la xe un'anima de Dio, che te
senti l'odore de un'anima de Dio, te senti el bisogno de andar dirghe una parola,
sentire, intenderse, scambiare una veduta, senti re un po'... Oltre al Padre
Spirituale... Domani nella vita apostolica, trové qualche buon sacerdote, anche a
Crotone i gà trovà un maestro dei novizi in un paese vicino lì, che sarà 60-70 km,
par lori xe vicino, vero, e là i và ogni mese, ogni mese a fare el ritiro mensile,
là, i và per le confession, la direzione Spirituale ecc., tutti insieme, i passa na
mezza giornata insieme, o 'na giornata che sia, là insieme con sto buon sacerdote
che el gà un novizio persin, vero... e lu poareto, no ghe par gnanca vero de aver na
comunità così. El se scrive tutte le prediche e el ghe le lese. El lavorarà un mese
per scriverle, ma l'è n'anima de Dio, un'anima de Dio. Ora, quando se trova nella
vita qualche anima de sto genere qua, se và, se domanda. Avere qualche amico doman
nella vita apostolica, no ve par mia? Mah, dise don Luigi, go trovà la maestrina
dell'Asilo che la gà... no, lassa stare!... Gò trovà la Superiora dell'Asilo e sà,
vò là a contarghela... Senti, pol darsi che domani san Francesco di Sales e la
Chantal de qua e de là dell'altare, disea mons. Cola, no, elo de qua dell'altare e
quell'altra de là e in mezzo 5-6 persone che fa da testimonio, e te cominci a
parlarghe de Dio e ela la va in estasi e viceversa, la parla ela e te ve in estasi
tì.Figlioli, l'amor proprio è fiducia di sè, attacco al proprio giudizio...
Magnaguagno, credere de farsi santi fasendo le corse campestri, no! Rinchiudersi in
sè e pretendere di raggiungere la santità con le proprie forze, non c'è maggior
ostacolo alla grazia...Ho finito!..."Tutto il lavoro di rinnegamento del male deve quindi diventare lotta
contro l'amor proprio, per sbarazzare il campo e aprirlo alla grazia".
MO20,10 [18-05-1965]
10.Se vogliamo che la derivante grazia e nostra cooperazione sia
una derivante buona, amici; lotta all'amor proprio, e semo pieni, strapieni e
pienissimi, come abbiamo il sangue che circola per le vene, ghemo l'amor proprio,
caro Matteo! Come respiriamo aria, per vivere ghemo l'amor proprio: ghe lo mettemo
dentro dappertutto! sì, sì! Anche nel pranzo della prima Messa, anca là, anca là.
Anche nei piccoli santini: anca là, anca là. Anche nel calice, nel camice, anca là.
Ma varda, in tutte quelle cose, Don Venanzio, esamina un pochino tutte le robe che
hai tu, e vedrai che trovi una sciantina de amor proprio. Se te vè in cortile là,
quando che i xé drio i tusiti, che i xe drio a dare il colore rosso, te vidi che i
gà rosso dappertutto: traversòn rosso, naso rosso, le man rosse. sé rosso
dappertutto! Te vidi rosso, xe passà el rosso! Ecco, figlioli miei, semo rossi
savio, tutti, cari, semo rossi tutti a vertice ab imis, e allora se volemo farse
santi, lavemose con un po' de solvente! Andemo da Vinicio che ne dà un po' de
solvente. Stavolta xe la Madonna che ne aiuterà nel mese de maggio a lottare! Ma
ricordeve: lottemo, lottemo, ma un pochin de rosso de sto genere qua lo porteremo
sempre, fin tre giorni dopo la morte! Amen!...Cosa dirissi voialtri, ghemo da far da magnare in montagna, e Zeno fa da
magnare, el speta che boia la pignatta e nol gà gnancora acceso el gas. Dopo
mezz'ora: stà pignatta non boie, sta pignatta non boie, vardemo. Ma non te vidi,
anima de Dio che non xé gnanca impissà el gas! Ah, sì.Ecco, saria come se qualcuno volesse pretendere de farse santo,
trafficare la grazia e nol se mette a lottare contro l'amor proprio! Stessa roba!Andiamo!